SD AL-AZHAR 3 Ngawil (Kelas 5A)

Nama        : Oke Pajarli, S.Kom

Mapel        : Bahasa Lampung

Kelas         : 5A

 

Unit            : SD AL-AZHAR 3 BANDAR LAMPUNG

 

materi         : Ngawil

 

Tujuan        : Mampu menceritakan hoby masing-masing sesuai minat anak-anak

 

 Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Tabik pun........Selamat pagi anak-anak........

Api kabagh sanak-sanak sai sholeh ghik sholehah...

sihat seunyinni yu nak....

 

Alhamdulilah khani hinji, kham dapok betungga luwot dilom pelajaghan Bahasa Lampung. Semakung kham ngemulai pelajakhan di pagi hinji dang lupa bedu’a usahako sholat dhuha khik muroja’ah pai yu nak, nyin ilmu sai dikeni ulih gughu dapok kuti teghima sai helau.

Anak-anakku, pada peghtemuan ghani hinji gham haga pelajaghi tema 1 tentang ”Ngawil”, Semakung ngemulai pelajaghan. Kuti sediako buku ghik alat tulisni yu nak… Hunja pak gughu mapaghko mateghi singkat. Ti baca ghik ti pahami yu anak-anak pak gukhu.


Gwil/

Nga  wil

 

kEgEHiXaA tiap/ jEl/m sumX-sumX.

kege ghing an    ti     ap          jel      ma   sumang-sumang

wt/ sI gEHiX ckk/ gunuX, maiA ctuR,

wat            sai   geghing  ca  kak        gunung,  ma in     ca  tur,

nuAtoA, nHi, midoR-midoR, Hik/ bumcom/

nunton,    na ghi,     midor-midor,       ghik        bumacom

kEgEHiXaA bHexni.

Ke geghingan  bagheh ni.

Hen munex dRmA, aia GEdok/ kEgEHiXaA

Ghena   muneh     darman,    ia         nge dok        ke geghing an

Gwil/ di lwok/. Hisok/ aia

Nga  wil         di      la    wok.        Ghi sok          ia

Hik/ kAcni lpx Gwil/ Niwo mutoR

Ghik        kancani      la  pah      nga wil         nyi  wo   mu tor

Biduk/. tiyA msXko kwil/ lmiA-lmoA.

Bi  du k.           tiyan    masangko   ka   wil         lamon-lamon.

hsil/ni dibgi HT Jm TiYA. wT/

ha    sil      ni       di ba  gi     ghata      jama      ti  yan.      wat

wt/ klni tiyA mk/ mAs aiw.

Wat           ka  la  ni     ti  yan      mak      mansa     I  wa.

Ki dRmA di auLix huluA, “dRmA api GEbni

Ki    darman   di    u  lih        hulun,   “ darman   api       ngebani

niku gEGiX nihA Gwil/ di lwok/?”

ni   ku   geghing  ni han    nga wil          di       la   wok?”

ditim/bl/ dRmA : “Hsni lmuA tEGx

di     tim       bal       darman  :   “ghasani        lamun    tengah

Gwil/ dilwok/ mAs kEhEniGA bTiA.

Nga   wil         di  la   wok       mansa    keheningan      batin.

wk/tu sin pikeHAku bult/ tEtuju

wak      tu       si   na    pi keghanku    bu    lat          te  tu   ju

jm aiw-aiw sI hg Gnik/ aum/pA

ja  ma     I   wa – I   wa     sai    ha ga     nga   nik       um      pan

kwil/ sI tiyk/ di wI. api lgi bgi

ka    wil         sai     ti     yak         di     wai.      Api        la gi      ba gi

tiyA sI GEdok/ bbA pikeHA biyk/. Kiy

ti    yan   sai     nge   dok      baban    pi keghan    bi  yak.          kiya

gEHiX Gwil/, kEHuXsiXaA duniy sI lom/

geghing  nga  wil,       keghungsingan   du ni  ya     sai     lom

pikeHA dpok/ lEboA aulx Nk/ siko

pi  keghan  da  pok        le  bon    u    lah     nyak       si  ko

guwIaA tuhA, aiAjuk/ hElWni alm/

gu wai an     tu han,    in    juk          he lau ni     a   lam

lwok/ GEbyXko kuas mh pEAcip/t”.

la   wok         ngebayangko    ku a  sa     ma ha   pen cip      ta”.

sin Hupni kipk/ dRmA mulX mk/

si   na   ghu pa ni    ki   pak      darman  mulang   mak

mAs aiw, mk/ pEH/nx aia GHs jEH

mansa   I wa,        mak       pegh      nah      I   a       ngeghasa     jegha

Gwil/ aulx laiA hsil/ aiwni gwox

Nga   wil         u   lah      la  in      ha  sil           iwa      ni       gawoh

sI dihHop/koni.

Sai     di haghop      ko  ni.

kidX aia mAs aiw lmoA, mk/ munex di-

ki  dang  I a         mansa   I wa        lamon,    mak       muneh     di-

jual/ko. aiw s diausuXni mulX wt/

ju    al        ko.       Iwa        sa    di   usungni      mula     wat

sI digulIko pkI diknik/ tiyA sG-

sai      di gulai    ko    pa kai    di ka nik            tiyan      sanga-

mnk/, wt/ munex sI gulI GEjuk/ai

ma nak,         wat          mu neh    sai      guwai     nge  juk  i

jiroA Hik/ pEpuaHi.

Jiron       ghik        pepuaghi.

 =============================================================================

 

Artikan lah kata-kata di dalam table dibawah ini kedalam Bahasa Indonesia. Jika kalian mendengarkan penjelasan guru mu, insyaallah kalian bisa menjawab soal tersebut.

Dialek A

Dialek O

Artinya

Kegeghingan

Kebuguhan

 

Sumang-sumang

Somang-somang

 

Midogh-midogh

Mider-mider

 

Ghena

Gehinou

 

Lamon-lamon

Nayah-nayah

 

Jejama

Jejamou

 

Mansa, massa

massou

 

tiyak

gugugh

 

jegha

jeghou

 

ngejuk

ngenei

 

jighon

tetanggou

 

 

Kesimpulan :

Alhamdulillah pembelajaran hari ini berjalan dengan baik, aktif dan lancar. Tidak ada kendala apa pun saat mengajar dan anak-anak bisa memahami materi yang disampaikan.

Komentar