Nama : Oke Pajarli, S.Kom
Mapel : Bahasa Lampung
Kelas : 5A
Unit : SD AL-AZHAR 3 BANDAR LAMPUNG
materi : Ngawil
Tujuan
: Mampu menceritakan hoby masing-masing sesuai minat anak-anak
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
Tabik pun........Selamat pagi anak-anak........
Api kabagh sanak-sanak sai sholeh ghik sholehah...
sihat seunyinni yu nak....
Alhamdulilah khani hinji, kham dapok betungga luwot dilom pelajaghan Bahasa Lampung. Semakung kham ngemulai pelajakhan di pagi hinji dang lupa bedu’a usahako sholat dhuha khik muroja’ah pai yu nak, nyin ilmu sai dikeni ulih gughu dapok kuti teghima sai helau.
Anak-anakku, pada peghtemuan ghani hinji gham haga pelajaghi tema 1 tentang ”Ngawil”, Semakung ngemulai pelajaghan. Kuti sediako buku ghik alat tulisni yu nak… Hunja pak gughu mapaghko mateghi singkat. Ti baca ghik ti pahami yu anak-anak pak gukhu.
Gwil/
Nga wil
kEgEHiXaA tiap/ jEl/m sumX-sumX.
kege ghing an ti ap jel ma sumang-sumang
wt/ sI gEHiX ckk/ gunuX, maiA ctuR,
wat sai geghing ca kak gunung, ma in ca tur,
nuAtoA, nHi, midoR-midoR, Hik/ bumcom/
nunton, na ghi, midor-midor, ghik bumacom
kEgEHiXaA bHexni.
Ke geghingan bagheh ni.
Hen munex dRmA, aia GEdok/ kEgEHiXaA
Ghena muneh darman, ia nge dok ke geghing an
Gwil/ di lwok/. Hisok/ aia
Nga wil di la wok. Ghi sok ia
Hik/ kAcni lpx Gwil/ Niwo mutoR
Ghik kancani la pah nga wil nyi wo mu tor
Biduk/. tiyA msXko kwil/ lmiA-lmoA.
Bi du k. tiyan masangko ka wil lamon-lamon.
hsil/ni dibgi HT Jm TiYA. wT/
ha sil ni di ba gi ghata jama ti yan. wat
wt/ klni tiyA mk/ mAs aiw.
Wat ka la ni ti yan mak mansa I wa.
Ki dRmA di auLix huluA, “dRmA api GEbni
Ki darman di u lih hulun, “ darman api ngebani
niku gEGiX nihA Gwil/ di lwok/?”
ni ku geghing ni han nga wil di la wok?”
ditim/bl/ dRmA : “Hsni lmuA tEGx
di tim bal darman : “ghasani lamun tengah
Gwil/ dilwok/ mAs kEhEniGA bTiA.
Nga wil di la wok mansa keheningan batin.
wk/tu sin pikeHAku bult/ tEtuju
wak tu si na pi keghanku bu lat te tu ju
jm aiw-aiw sI hg Gnik/ aum/pA
ja ma I wa – I wa sai ha ga nga nik um pan
kwil/ sI tiyk/ di wI. api lgi bgi
ka wil sai ti yak di wai. Api la gi ba gi
tiyA sI GEdok/ bbA pikeHA biyk/. Kiy
ti yan sai nge dok baban pi keghan bi yak. kiya
gEHiX Gwil/, kEHuXsiXaA duniy sI lom/
geghing nga wil, keghungsingan du ni ya sai lom
pikeHA dpok/ lEboA aulx Nk/ siko
pi keghan da pok le bon u lah nyak si ko
guwIaA tuhA, aiAjuk/ hElWni alm/
gu wai an tu han, in juk he lau ni a lam
lwok/ GEbyXko kuas mh pEAcip/t”.
la wok ngebayangko ku a sa ma ha pen cip ta”.
sin Hupni kipk/ dRmA mulX mk/
si na ghu pa ni ki pak darman mulang mak
mAs aiw, mk/ pEH/nx aia GHs jEH
mansa I wa, mak pegh nah I a ngeghasa jegha
Gwil/ aulx laiA hsil/ aiwni gwox
Nga wil u lah la in ha sil iwa ni gawoh
sI dihHop/koni.
Sai di haghop ko ni.
kidX aia mAs aiw lmoA, mk/ munex di-
ki dang I a mansa I wa lamon, mak muneh di-
jual/ko. aiw s diausuXni mulX wt/
ju al ko. Iwa sa di usungni mula wat
sI digulIko pkI diknik/ tiyA sG-
sai di gulai ko pa kai di ka nik tiyan sanga-
mnk/, wt/ munex sI gulI GEjuk/ai
ma nak, wat mu neh sai guwai nge juk i
jiroA Hik/ pEpuaHi.
Jiron ghik pepuaghi.
=============================================================================
Artikan lah kata-kata di dalam table dibawah ini kedalam Bahasa Indonesia. Jika kalian mendengarkan penjelasan guru mu, insyaallah kalian bisa menjawab soal tersebut.
Dialek A |
Dialek O |
Artinya |
Kegeghingan |
Kebuguhan |
|
Sumang-sumang |
Somang-somang |
|
Midogh-midogh |
Mider-mider |
|
Ghena |
Gehinou |
|
Lamon-lamon |
Nayah-nayah |
|
Jejama |
Jejamou |
|
Mansa, massa |
massou |
|
tiyak |
gugugh |
|
jegha |
jeghou |
|
ngejuk |
ngenei |
|
jighon |
tetanggou |
|
Kesimpulan :
Alhamdulillah pembelajaran hari ini berjalan dengan baik, aktif dan lancar. Tidak ada kendala apa pun saat mengajar dan anak-anak bisa memahami materi yang disampaikan.
Komentar
Posting Komentar